biogo.pl
#zmieniajzbiogo
do kasy suma: 0,00 zł
Waluty
Kategorie blog
Chmura tagów

Jak stać się rannym ptaszkiem? – parę prostych rad

0

Dlaczego?
Szukając motywacji do przesunięcia swojego zegara biologicznego na wcześniejsze godziny, warto zadać sobie pytanie dlaczego chcemy to zrobić. Może pragniecie mniej nerwowych poranków, znalezienia czasu dla siebie albo produktywnego rozpoczęcia dnia. Cokolwiek by to nie było, pomyślcie dobrze. To właśnie odpowiedź na to „dlaczego?” będzie was powstrzymywało przed wciśnięciem drzemki i wysyłało do łóżka wieczorem.

Stopniowo do celu
Jeżeli dzisiaj budzicie się o 8:00, a waszym celem jest godzina 6:00 – nie róbcie niczego drastycznie. Nic tak nie odstrasza, jak nagłe zmiany i zmuszanie się. Przestawiajcie swoje budziki stopniowo, o 10-15 minut, co parę dni. To pomoże przejść przez proces przyzwyczajania się do nowej godziny i sprawi, że nie będzie on tak bolesny. Nie tylko psychicznie nie będzie to trudne, ale również fizycznie. Ciało będzie powoli przesuwać swoją rutynę, aż w którymś momencie, nawet nie zauważy, że naturalnie budzi się o 6:00.

Poza zasięgiem ręki
Ważną kwestią jest umiejscowienie budzika. Jeżeli trzymacie go przy łóżku albo pod poduszką, łatwo wcisnąć drzemkę lub wyłączyć go całkowicie i wrócić do słodkiego snu. Dobrym sposobem na wygranie z samym sobą, jest położenie telefonu pod drugiej stronie pokoju. W ten sposób, siłą rzeczy będzie zmuszeni, żeby wygrzebać się spod kołdry i wyjść z łóżka. Te parę kroków może sprawić, że już nie będziecie odczuwać tak silnej potrzeby przyłożenia głowy do poduszki. Co może również pomóc, to miła melodia albo ulubiona piosenka ustawiona jako dźwięk budzika. Wycieczka po telefon nie będzie wtedy wyścigiem z czasem, by wyłączyć denerwujący jazgot, a przyjemnym początkiem poranka.

Śniadanie podano
Podtrzymać wewnętrzną motywacje może również wizja łatwego i szybkiego śniadania. Wiele można przygotować poprzedniego dnia! Jeżeli rano męczy cię mielenie kawy – zmiel porcję wieczorem. Dobrym pomysłem są również tzw. overnight oats czyli owsianki robione przez noc. Wystarczy odmierzyć odpowiednią ilość płatków, dolać mleko i dodatki np. miód albo nasiona chia i włożyć w słoiku do lodówki. Rano będziecie mieli gotową mieszkankę, którą wystarczy podgrzać i zjeść. Jeżeli jednak nie jesteście fanami słodkich śniadań, to na tej samej zasadzie możecie przygotować jajko na twardo albo różnego rodzaju pasty.

Nastrój się na dobry dzień
Naukę wcześniejszego wstawania dobrze zacząć już wieczorem. Warto przysiąść i rozpisać sobie cele i wyzwania, które będziemy mieć na drugi dzień. Oprócz niekoniecznie przyjemnych zadań, dobrze rozpisać sobie coś, na co czekacie. Może być to wyjście ze znajomymi albo wieczór filmowy z partnerem. Dzięki temu budząc się rano, wiecie co będzie się działo i co macie do zrobienia. Nie marnujecie energii na obmyślanie planu dnia, przez co łatwiej rzucić się w wir zadań.

Trzeba chcieć
Nic nie wydarzy się samo – nawet implementując te zasady do swojego życia, możecie przegrać z postanowieniem. Trzeba trochę samozaparcia i chęci. Wierzymy jednak, że przesunięcie swoich przyzwyczajeń w stronę godzin porannych jest możliwe i można do tego podejść w bardziej lub mniej efektywny sposób. Dajcie znać czy się wam udało!

Mgr Marta Mazurek, dietetyk kliniczny

Komentarze do wpisu (0)

PROMOCJA

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium